راهکارهای تقویت کردن پروفیل upvc درب و پنجره

راهکارهای تقویت کردن پروفیل upvc درب و پنجره

استفاده از انواع پروفیل uPVC برای ساخت درب و پنجره، فناوری جدیدی است که در چند دهه اخیر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این مطب به بررسی و معرفی یک راهنما به منظور تقویت قاب های درب و پنجره uPVC می پردازیم. اگر قصد خرید پنجره دوجداره uPVC را دارید، حتماً این بحث را تا انتها دنبال کنید. در حال حاضر، این مصالح در پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری...

استفاده از انواع پروفیل uPVC برای ساخت درب و پنجره، فناوری جدیدی است که در چند دهه اخیر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این مطب به بررسی و معرفی یک راهنما به منظور تقویت قاب های درب و پنجره uPVC می پردازیم. اگر قصد خرید پنجره دوجداره uPVC را دارید، حتماً این بحث را تا انتها دنبال کنید. در حال حاضر، این مصالح در پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. این درب و پنجره ها، عایق بسیار خوبی برای گرما و صوت هستند.
آیا تولید پروفیل uPVC درب و پنجره، یک فناوری پیشرفته است؟
شاید ساختمان شما قدیمی است و قصد دارید تا مدل های جدیدی از پنجره های دوجداره uPVC را جایگزین پنجره های قدیمی کنید؛ شاید هم ساختمان های نوساز دارید و می خواهید نسل جدیدی از این محصولات را در پروژه های خود به کار ببرید. هر طور که باشد، انواع پروفیل uPVC با ابعاد و اندازه های مختلف در تهیه مدل های متنوع درب و پنجره به کار می روند. به همین دلیل، به راحتی می توانید بهترین محصول را مطابق با سلیقه خود خریداری کنید.
مبحث طراحی و تولید انواع پروفیل uPVC، امروزه چگونه است؟
سال ها پیش، زمانی که پنجره های uPVC برای اولین بار وارد بازار شدند، برخی از پروفیل های موجود در بازار اگر هیچ عامل تقویت کننده ای در آن ها وجود نداشت، به خوبی عمل نمی کردند و کارآمد نبودند. این فریم های اولیه فقط 50 میلی متر یا 55 میلی متر عمق با ضخامت دیواره حدود 2 میلی متر داشتند و تعداد منافذ یا حفره های موجود در ساختار آنها، تنها دو عدد بود.
امروزه مبحث طراحی و تولید انواع پروفیل uPVC، یک داستان متفاوت است. دستگاه های اکستروژن یا همان اکسترودرهای پیشرفته، فناوری را ارائه کرده اند که امکان تولید پروفیل های 70 میلی متری با 3 میلی متر ضخامت را میسر کرده اند؛ مصالحی که تعداد حفره های آن، 5 عدد است.
تمام انواع پروفیل uPVC دارای گواهینامه استاندارد هستند. برخی از این مصالح دارای عرض 60 تا 65 میلی متر هستند که بیشتر برای مصارف تجاری یا مسکونی استفاده می شوند. قیمت انواع این فریم ها با یکدیگر متفاوت است. برخی دیگر از این مدل فریم uPVC، در عرض 70 میلی متر، طراحی شده اند و ضخامت اندکی بیشتر دارند.
*اگر قصد خرید یکی از این محصولات را برای ساخت درب و پنجره دارید، لازم است یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید. در مقاله تخصصی با نام ” نکات مهم در خرید پروفیل upvc و ساخت پنجره دوجداره ” به 9 نکته اساسی اشاره می کنیم که برای خرید پنجره ها برای انواع ساختمان، بسیار کاربردی و مفید هستند.
آیا تقویت پروفیل uPVC، لازم است؟
تقویت پروفیل های uPVC یکی از اشتباه ترین تفسیرها درباره تولید درب و پنجره uPVC است. اکثر مردم، از جمله برخی از سازندگان و معماران فکر می کنند لازم است که این مصالح، کاملاً تقویت شوند.
مشتریان هنگام سفارش، معمولاً با این مفاهیم روبرو هستند:
1- اگر پروفیل ها کاملاً تقویت شوند، قوی تر خواهند بود.
2- از فریم ها می توان به عنوان یک عنصر ساختاری برای نگه داشتن سایر قسمت های سازه استفاده کرد.
3- uPVC به نوع کاربری، بستگی ندارد، مگر اینکه تقویت شود.
با این تفسیرها، این مباحث، صحیح نیستند! در بیشتر موارد، بخصوص برای فریم های کوچک، به هیچ وجه تقویت، لازم نیست. انواع پروفیل uPVC معمولاً بسیار قوی هستند؛ به ویژه آنهایی که ضخامت بالاتری دارند. این موارد، زمانی اهمیت پیدا می کند که ضخامت، بیشتر شود و نیاز به تقویت آنها ضرورت یابد.
هدف از تقویت انواع پروفیل uPVC چیست؟
هدف از تقویت قاب های درب و پنجره uPVC، کنترل سرعت انبساط و استحکام بخشیدن به بخش های قاب است. همچنین برای تأمین استحکام قطعات درب و پنجره uPVC، به خصوص در مکانیزم های قفل درب، این نیاز، بیشتر وجود دارد. تقویت پروفیل uPVC را می توان برای موقعیت هایی که در معرض رطوبت و در مناطق ساحلی قرار دارند، انجام داد؛ در این مکان ها، امکان باد و طوفان منطقه ای بسیار اتفاق می افتد.
مواد تقویت کننده استاندارد هستند و امکان کنترل شرایط دوام و استحکام را بهتر تأمین می کند. فرآیند اکستروژن در تولید پروفیل uPVC و به کارگیری تقویت کننده ها به گونه ای است که بهترین مصالح را ارائه داده است؛ محصولاتی که عایق گرما هستند. اگر استانداردها در هر مرحله رعایت نشوند، بی شک، در کوتاه مدت، دچار تغییر شکل می شوند.
*با مهم ترین “روش های استعلام قیمت پروفیل uPVC“، بیشتر آشنا شویم.
پروفیل تقویت شده uPVC درب و پنجره چیست؟
فریم های درب ها و پنجره های uPVC با آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه تقویت شده اند. انتخاب میان این مواد اولیه، به نوع کاربری، بستگی دارد؛ البته اختلاف قیمت کمی نیز میان این تقویت کننده ها وجود دارد. آلومینیوم معمولاً کمی گران تر است اما کار با آن راحت تر بوده و وزن زیادی را به پروفیل، اضافه نمی کند. محصولاتی که با فولاد گالوانیزه تقویت می شوند، سنگین ترند در حالیکه قیمت کمتری دارند.
با مواد تقویت کننده پروفیل uPVC، ساختارها پایدار و با دوام تر خواهند بود. در مواردی که لازم است باید فریم های ضخیم تر به کار روند. بهترین و زیباترین مدل های پنجره uPVC، پنجره های کشویی هستند که دارای ارتفاع بیشتری نیز می باشند. این محصولات به راحتی جوشکاری و متصل می شوند. تمام اتصالات و لوازم جانبی این درب و پنجره ها نیز به اندازه پروفیل ها، بادوام هستند.
پروفیل تقویت شده uPVC درب و پنجره
نتیجه گیری
مواد تقویت کننده که برای انواع پروفیل uPVCدرب و پنجره به کار می روند شامل آلومینیوم و فولاد گالوانیزه هستند. آلومینیوم، گران است اما وزن سبک دارد؛ در مقابل، فولاد، سنگین تر است اما قیمت کمتری دارد. انتخاب و خرید این مصالح و تولید مدل های متنوع درب و پنجره، با توجه به ویژگی های ساختمانی، موقعیت جغرافیایی و نیاز مشتری انجام می گیرد.
متداول ترین پروفیل های uPVC در بازار، شامل uPVC 6000، uPVC 7000 و uPVC 11000 می باشند. هر یک از این مصالح، ویژگی های خاصی خود را دارند اما همگی در عایق صوت و حرارت، مشترک هستند.