انواع پنجره دوجداره upvc و موارد کاربردی آن

انواع پنجره دوجداره upvc و موارد کاربردی آن

انواع پنجره دوجداره upvc صرفاً مصالحی نیستند که برای پر کردن نمای ساختمان به کار می روند؛ این پنجره ها با بهترین طراحی و با در نظر گرفتن استانداردهای انرژی و محیط زیست برای پروژه های ساختمانی، تولید شده اند. پیش بینی می شود که مدل های جدید از پنجره های امروزی، عملکردهای مختلفی را ارائه دهند.

انواع پنجره دوجداره upvc صرفاً مصالحی نیستند که برای پر کردن نمای ساختمان به کار می روند؛ این پنجره ها با بهترین طراحی و با در نظر گرفتن استانداردهای انرژی و محیط زیست برای پروژه های ساختمانی، تولید شده اند. پیش بینی می شود که مدل های جدید از پنجره های امروزی، عملکردهای مختلفی را ارائه دهند.
تمام مراحل تولید مدل های پنجره های دوجداره، تحت کنترل کیفیت دقیق قرار دارند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان از سرمایه گذاری خود برای خرید یکی از انواع پنجره دوجداره upvc، رضایت دارند و بهترین محصول را در اختیار گرفته اند.
مواد اولیه مرغوب با افزودنی های پایدار کننده در تولید پروفیل upvc، استحکام ویژه ای به این مصالح بخشیده است و به همین ترتیب، تمام انواع پنجره دوجداره upvc که با این پروفیل ها تولید می شوند نیز از دوام و ویژگی های عالی برخوردار هستند.
پنجره های دوجداره upvc به طور خاص حتی برای نصب در شرایط شدید آب و هوایی طراحی شده اند. ظرفیت عایق بندی مناسب باعث می شود با کاهش مصرف انرژی، هزینه های ساختمان نیز در طول سال، کاهش یابد. از آنجایی که تجهیزات خنک کننده و سیستم های گرمایشی در فصل های مختلف در ساختمان کار می کنند، با نصب انواع پنجره دوجداره upvc با قابلیت های عایق حرارت، در یک فضای آرام، به دور از شلوغی های شهر، با آرامش زندگی خواهید کرد.
دسته بندی انواع پنجره دوجداره upvc
انواع پنجره دوجداره upvc به گونه ای طراحی شده اند که به طور کلی، ضد گرد و غبار و رطوبت هستند. آب باران و برف نمی تواند به داخل پنجره نفوذ کند. این قابلیت ها در حقیقت به واسطه بهترین فناوری در تولید انواع پروفیل upvc برای ساخت پنجره های دوجداره، ایجاد شده اند. این مصالح دارای بهترین نوار آب بندی هستند.
انواع پنجره دوجداره upvc در طرح ها و سبک های مختلف با طیف گسترده ای از لوازم جانبی، دارای ظاهری چشم نواز هستند. اگر یکی از این مدل ها را در ساختمان خود نصب کنید، تفاوت در سبک زندگی را احساس خواهید کرد. در ادامه این بخش به اصلی ترین مدل های این محصولات می پردازیم.
1- انواع پنجره دوجداره upvc کشویی
یکی از پرطرفدارترین و زیباترین انواع پنجره دوجداره upvc، پنجره های دوجداره کشویی هستند. این محصولات در شکل و طرح های متنوع تولید می شوند که بسته به نیاز ساختمان، طراحی شده اند. این پنجره ها قابل نصب در اقلیم های مختلف مانند گرمای شدید و سرما، باران یا باد شدید هستند.
انواع پنجره های دوجداره upvc کشویی را می توان به طور گسترده در 2 مدل اصلی طبقه بندی کرد؛ یک مدل شامل پنجره هایی است که برای لذت بردن از منظره پانوراما در محیط بیرون طراحی شده و اجازه می دهد تا نور کافی در داخل خانه در دسترس باشد؛ حتی در مناطقی که محدودیت فضا وجود دارد.
دسته دوم پنجره های کشویی، مدل هایی هستند که برای موقعیت های محدودتر با شرایط خاص، طراحی شده اند. پنجره دوجداره کشویی دو پانلی یا TWO-TRACK ، پنجره دوجداره کشویی سه پانلی یا THREE- TRACK و پنجره دوجداره کشویی چند پانلی یا MULTI-TRACK Slidinging ، مدل هایی از انواع پنجره دوجداره upvc کشویی هستند.
مزایای انواع پنجره دوجداره upvc کشویی:
ویژگی ها و مزایای استفاده از انواع پنجره دوجداره upvc کشویی، در قیمت مقرون به صرفه، لوازم و مواد اولیه اقتصادی و باکیفیت و تنوع در مدل های آن، خلاصه شده است. زمانی که طراحی به سبک مدرن را در نظر داشته باشید یا محدودیت برای نصب پنجره های معمولی لولایی وجود داشته باشد، نصب پنجره های کشویی، پیشنهاد می شود.
*بهترین نوع پروفیل upvc برای تولید انواع پنجره های دوجداره upvc، مدل کشویی، پروفیل 11000 upvc است. در مقاله تخصصی با نام ” پروفیل یو پی وی سی نانو ماژول سری 11000 ” به معرفی این پروفیل، ویژگی ها و خواص و مزایای آن پرداخته ایم. اگر به زیبایی ساختمان خود می اندیشید، پروفیل های 11000، بهترین انتخاب خواهند بود. این مطلب را از دست ندهید.
2- انواع پنجره upvc با مدل ترکیبی
” COMBINATION WINDOWSE” یا پنجره های ترکیبی، به مدل هایی از پنجره دوجداره گفته می شود که چند مدل در یک پنجره به کار رفته است. هر موقعیت، مجموعه متفاوتی از پنجره را طلب می کند. نصب انواع پنجره دوجداره upvc ترکیبی، ساخته شده از بهترین پروفیل های upvc، فرصتی است تا از نظر زیبایی در ساختمان، بهترین نما فرآهم گردد؛ چه از نظر زیبایی شناختی و چه از لحاظ کاربردی، هر دو عامل توسط پنجره های ترکیبی تأمین می شوند.
ترکیبی از پنجره دوجداره upvc، کشویی، لولایی، تاشو یا بازشو در زاویه 45 درجه، نمونه هایی از این مدل هستند. در شکل های زیر می توانید پنجره های دوجداره ترکیبی را مشاهده کنید. به استفاده از پروفیل upvc در ساخت این محصولات نیز دقت داشته باشید.
3- انواع پنجره upvc، مدل ثابت
انواع پنجره دوجداره upvc مدل ثابت، از یک قاب ساده تشکیل شده که شیشه ای درون آن ثابت شده است. ویژگی های پنجره ثابت برای مجتمع های تجاری که در مکان، میزان نوردهی زیادی لازم است، مورد توجه قرار دارد. به عنوان مثال: مغازه ها، مراکز خرید و …. و همچنین به عنوان پارتیشن در دفاتر و فروشگاه های کوچک از مغازه ها، نمونه هایی از موارد کاربردی پنجره های ثابت upcv هستند. از انواع پروفیل upvc با ضخامت کم و زیاد برای این پنجره ها استفاده می شود.
4- انواع پنجره upvc لولایی
یکی از متداول ترین و پرکاربردترین انواع پنجره دوجداره upvc، پنجره کلاسیک یا همان پنجره های لولایی هستند. لنگه ها یا پانل های پنجره به سمت داخل و خارج باز می شوند و به دلیل توانایی ویژه در باز شدن در 90 درجه می توانید، حداکثر هوای تازه بیرون را از زاویه های متفاوت به داخل ساختمان هدایت کنید.
پنجره های لولایی در رقابت با مدل پنجره کشویی قرار دارند؛ چرا که هر دو مدل جذاب و زیبا هستند. انواع پنجره دوجداره upvc لولایی برای خانه های ییلاقی، جذابیت و زیبایی بیشتری دارند. اگر در موقعیت نصب پنجره ها، فضای کافی برای باز و بسته شدن لنگه های پنجره را دارید، این مدل لولایی را انتخاب کنید.
*یکی از بهترین و کاربردی ترین انواع پروفیل upvc برای ساخت پنجره های لولایی، پروفیل 6000 upvc است. این پروفیل دارای عرض 60 میلی متر بوده و از نظر ویژگی های مکانیکی و فیزیکی، استاندارد است. در مقاله ” پروفیل uPVC نانو ماژول سری 6000” می توانید اطلاعات کامل را در این باره به دست آورید.
5- انواع پنجره upvc مدل پانل های شیشه ای
پنجره های شیشه ای که به صورت یکپارچه از پانل های شیشه ای تشکیل شده اند، نوع خاصی از پنجره هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. برای ساخت انواع پنجره دوجداره upvc شیشه ای، نیز از بهترین پروفیل های upvc استفاده می شود. در حال حاضر، چون ارتفاع این پنجره ها زیاد است، پروفیل 11000 برای این کار، پیشنهاد می شود.
شیشه ها در این مدل پنجره، ثابت هستند. ویژگی ها و مزایای استفاده از نوار آب بندی و پلیمرهای شفاف که برای پر کردن شکاف های ریز این محصول استفاده شده است، باعث می شوند پنجره در برابر نفوذ رطوبت و آب باران، مقاوم باشد. این پنجره ها در مدل های کشویی نیز موجود هستند.
سخن پایانی
انواع پنجره دوجداره upvc کشویی با طراحی خاص، با ویژگی ها و مزایای بسیار مفید، محصولاتی هستند که برای مکان های خاص طراحی شده اند. درب ها و پنجره های بیمارستان – اتاق های آی سی یو، اتاق های VIP، سالن های کارگاهی و … برای حذف آلودگی صوتی و ایجاد یک محیط ساکت و آرام، دقیقاً همان چیزی است که با این محصولات، برآورده می شوند. بهترین انواع پروفیل upvc برای تولید تمام مدل های پنجره دوجداره به کار می روند.