مقایسه میان انواع پروفیل برای ساخت درب و پنجره

مقایسه میان انواع پروفیل برای ساخت درب و پنجره

انواع پروفیل مورد نیاز برای ساخت درب و پنجره دوجداره یا پنجره های معمولی از چه ساخته شده اند؟

مقایسه میان انواع پروفیل برای ساخت درب و پنجره
• انواع پروفیل مورد نیاز برای ساخت درب و پنجره دوجداره یا پنجره های معمولی از چه ساخته شده اند؟
• تفاوت بین پنجره دوجداره UPVC و پنجره آلومینیومی چیست؟
• کدام یک از انواع پنجره ها برای نصب در ساختمان ها بهترند؟
• قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با پنجره های upvc چه تفاوتی دارد و ما باید کدام را خریداری کنیم؟
و …..
آیا به دنبال سرمایه گذاری برای خرید مدل یا مدل هایی از پنجره های دو جداره با نام تجاری جدید یا پنجره های سه جداره برای خانه خود بوده اید؛ اما همچنان تردید دارید؟ در این بازار شلوغ و متنوع با شرکت های مختلفی روبرو هستید که در مورد انواع پروفیل uPVC و آلومینیوم صحبت می کنند. همیشه کاملاً مشخص نیست که تفاوت آنها چیست؟ یا کدام یک نسبت به دیگری، ارجحیت دارند؟
به همین دلیل است که این مقاله را گردآوری کرده ایم تا مزایای هر نوع پنجره و انواع پروفیل را معرفی سازیم؛ شاید یک راهنمای مناسب برای شما باید تا بهتر تصمیم گیری کنید!
مهم ترین مزایای انواع پروفیل upvc و پنجره های دوجدارهمزایای پنجره UPVC چیست؟
اگر به دنبال شیشه های دو جداره یا سه لایه جدید برای کمک به عایق کردن منزل خود هستید، خرید پنجره uPVC گزینه بسیار خوبی است. این پنجره ها از بهترین انواع پروفیل upvc تهیه شده اند. در اینجا برخی از مزایای اصلی این مصالح، ذکر شده است:
• نگهداری و تمیز کردن پنجره uPVC بسیار آسان است – توسط یک دستمال مرطوب می توان آنها را مانند روز اول، تمیز کرد.
• انواع پروفیل uPVC یک ماده طبیعی است. قاب های چند وجهی uPVC (پروفیل هایی با حفره های استاندارد) برای عایق بندی عالی هستند و به شما کمک می کنند تا در طول زمستان، صورتحساب بخش انرژی ساختمان را کاهش دهید. پنجره های ساخته شده با uPVC معمولاً عایق های حرارتی بهتری نسبت به انواع پروفیل آلومینیوم هستند.
• uPVC ماده ای سبک است که باعث می شود پنجره های دو جداره یا سه جداره uPVC، سریع و آسان نصب شوند.
• انواع پروفیل uPVC می تواند در شرایط عالی تا 20 سال دوام داشته باشد؛ به این معنی که سرمایه گذاری شما ماندگار خواهد بود. آنها همچنین در طول عمر خود به هیچ وجه رنگ و پوشش خود را از دست نمی دهند.
• انواع پروفیل uPVC در مقایسه با پروفیل های آلومینیوم برای ساخت پنجره، ارزان تر هستند.
مزایای پنجره آلومینیوم چیست؟
همه آنچه باعث می شود پنجره uPVC بسیار اررزشمندتر از آلومینیوم به نظر برسد، تمام مواردی است که در بالا به آن اشاره کردیم؟ اینطور نیست! باید در همین جا خاطرنشان سازیم که پنجره های آلومینیومی مزایای منحصر به فردی دارند که ارزش دارد شما از آنها آگاه شوید.
مزایای پنجره آلومینیوم را در زیر بخوانید:
• انواع پروفیل آلومینیوم از پروفیل های uPVC قوی تر است. بدین معنی که پنجره های آلومینیومی به دلیل استحکام فریم ها می توانند از ظاهر باریک تری برخوردار باشند و سطح شیشه ای بزرگتر نیز ارائه دهند. به همین دلیل در ساختمان های تجاری و عمومی مانند مدارس، اداره ها و ساختمان های دولتی بسیار محبوب هستند. اگر به دنبال یک طراحی بخصوص بزرگ هستید، این یک مزیت خوب برای یک خانه مسکونی است.
• انواع پروفیل آلومینیوم با روکش پودری بسیار بادوام است؛ به این معنی که هر آنچه را که انتخاب می کنید مدت زمان طولانی دوام خواهد داشت. پنجره های آلومینیومی می توانند تا 20 سال دوام داشته باشند.
• پنجره های آلومینیومی نیز سازگار با محیط زیست هستند. آلومینیوم به طور نامحدود قابل بازیافت است – هنگامی که آن را بازیافت می کنید، آلومینیوم جدید با کیفیت بسیار بالایی ایجاد می کند و این فرایند تنها 5٪ از انرژی مورد نیاز برای ایجاد فلز اولیه (انواع پروفیل های آلومینیومی) را به کار می برد.
• انواع پروفیل آلومینیوم از قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پروفیل uPVC برخوردار است.
• پنجره های آلومینیومی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر برخی شرایط بسیار شدید مقاومت می کنند.
قبل از خرید پروفیل های upvc یا مصالح پنجره دوجداره لازم است بدانید این ها دقیقاً چه ویژگی هایی دارند و قیمت آنها چگونه محاسبه می شود. در مقاله ای تخصصی با موضوع ” انتخاب انواع پروفیل یو پی وی سی برای درب و پنجره upvc؛ خوب یا بد؟ ” برای شما به طور کامل به این بحث پرداخته ایم. اگر برای خرید انبوه، برنامه ریزی می کنید این مقاله را از دست ندهید!
نکات مهم برای انتخاب و خرید انواع پنجره برای خانه های مسکونی
فن آوری جدید در ساخت انواع پروفیل پنجره به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است؛ این پیشرفت ها مجموعه جدیدی از پنجره را ارائه داده که می تواند خانه شما را با افزایش بهره وری انرژی، همراه سازد. در اینجا ویژگی های اصلی و سبک هایی که باید هنگام خرید پنجره های جدید در نظر بگیرید، آورده شده است. تا ادامه مطلب، ما را همراهی کنید.
انواع پروفیل های پنجره ساختمانی چه خصوصیاتی دارند؟
هم مدل های مختلف پنجره ها و هم انواع پروفیل هایی که برای ساخت آنها به کار می روند باید در برابر وزش باد شدید، باران شدید و یخ زدگی برف و یخ مقاومت کنند. با گذشت سال ها، رطوبت هوا به پنجره های شما می رسد، پس نباید اثر مخربی بر دوام آنها داشته باشد. بدیهی است که پنجره های آسیب دیده، زودتر خراب می شوند. اگر سریع برای تعمیر آنها اقدام نکنید، مجبور می شوید، پنجره های جدید خریداری کنید!
یکی از اولین اقدامات برای خرید پنجره های جدید، تعیین نیازهای شما، طراحی، بودجه مالی و عملکرد پنجره ها است. خرید پنجره، یک هزینه بزرگ برای صاحبخانه است؛ بنابراین، بی دقتی می تواند به منزله اشتباه تلقی گردد که منجر به از دست رفتن بودجه مالی خواهد شد.
1- مواد اولیه در ساخت انواع پروفیل پنجره
پنجره های جدید ساخته شده از انواع پروفیل های چوب، آلومینیوم، وینیل و فایبرگلاس و upvc موجود است. انواع پروفیل چوبی، انتخاب متداول برای بازسازی هستند و اگر قصد جایگزینی همه آنها را ندارید، می توانید با پنجره های جدیدتر، جایگزین کنید.
انواع پروفیل با روکش، دارای یک پوسته آلومینیومی یا وینیل هستند. آنها اغلب در ساخت و سازهای جدید مورد استفاده قرار می گیرند. این قاب ها بسیار نازک هستند.
انواع پروفیل وینیل در رنگ های مختلفی وجود دارند و به اندازه پنجره های چوبی به نگهداری یا نقاشی نیاز ندارند. آنها به اندازه پنجره های چوبی زیبا به نظر نمی رسند، اما ارزان تر هستند و تقریباً عایق بندی شده اند. پنجره های کامپوزیت فایبرگلاس از وینیل قوی تر هستند اما کمی گران تر هستند.
2-انتخاب نوع و مدل شیشه برای پنجره ها
گزینه های زیادی برای انتخاب شیشه های پنجره وجود دارد. برنامه و موقعیت خاص ساختمان شما می تواند به انتخاب شما بسیار کمک کند. شیشه های یک لایه، امروزه منسوخ شده اند و فقط در آب و هوای بسیار معتدل یا در خارج از منزل مناسب هستند.
پنجره های دوجداره دارای فضای بسته ای بین لایه های شیشه – در اتصال با انواع پروفیل upvc – هستند تا اتلاف گرما، کمتر شود. این پنجره ها حاوی گاز بی اثر مانند آرگون برای عایق کاری هستند.
اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، ممکن است پنجره های سه لایه را در نظر بگیرید که با ترکیبی از گازها از جمله آرگون یا کریپتون پر می شوند.
مانند گاز در پنجره های دو جداره، این گازها، لایه ای از عایق را نیز فراهم می کند. یک پنجره سه لایه می تواند 2-3٪ در هزینه گرمایشی شما نسبت به شیشه های تخت، تا دو برابر صرفه جویی کند؛ اما آنها 10-15٪ هزینه ها را افزایش می دهند. این مصالح؛ عایق خوبی برای صوت هستند.